mandag 4. mars 2013

Napoleonskake med sjokoladekrem og ferske bær

Og plutselig var enda en uke gått. For meg har uken vert en av de som bare forsvinner. Tiden har gått alt for fort og jeg har ikke fått gjort halvparten av de tingene jeg skulle ønske jeg hadde hatt tid til.

Strikke duken min begynner å bli ferdig men det går så saaakte og jeg skal ikke skryte på meg for stor tålmodighet. Har litt det samme problemet med bunaden som jeg syr på, der er så smått og selv om jeg syr en time er det nesten umulig å se at noe er gjort.

Jaja det var nok klaging for denne gang :P i helgen laget jeg noe veldig godt og enkelt jeg tenkte jeg skulle dele med dere, det er en versjon av napoleonskaken med sjokoladekrem og bær. De ble supre og tar ca 1 time fra du begynner til du kan kose deg :D


For å gjøre denne desserten enklest mulig kjøper du ferdig butterdeiplater som du kan finne i frysedisken i de aller fleste dagligvare butikker. Lik god som hjemmelaget ;)

Tin platene i 20 min. Hver plate gir 3 små kaker så bare tin det du trenger.

Kjevle ut platene, selv om de ser veldig tynne ut blåser de seg fort opp. Del hver plate i 6 biter.

Sett dem på en stekeplate med bakepapir og prikk dem med en gaffel ol. og pensle dem med egg.
Vær nøye med å prikke dem ellers blåser de seg enda mer opp i høyden å krymper i lengden og bredden.

Stek midt i ovnen på 200 grader i 10 minutt

La kjøle på rist

Lag sjokoladekrem :
                                1,5 dl melis
                                 4 ss kakao
                                 4 ss melk
                                 2 ts vaniljesukker
                                 300 g philadelphia naturell

Bland alt sammen og pass på at du ikke får osteklumper. Kremen blir litt flytende, la den stå 10 min i kjøleskapet så stivner den litt.

(Sjokoladekremen  er nok til 15 kaker, altså om du bruker alle butterdeigplatene i pakken. Om du ikke bruker alle kan du halvere oppskriften på kremen)

Ha friske bær og litt melis klar så er det bare til og montere kunsten din ;)

Begynn med en butterdeig bunn, ha over en god spiseskje med krem, strø over ferske bær etter eget ønske, ha en butterdeig bunn over og avslutt med ett dryss melis og nyt ;)

                                                                 Ha en strålende fin uke :D

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Husk og velg profil ;)