mandag 21. januar 2013

Erterpose, kurvtrekk og bunad !!

Denne helgen har det blitt litt av hvert på håndarbeidsfronten. Har gjort ferdig 2 små hekleprosjekter og begynt (igjen) på bunaden min.
Jeg har egentlig ikke så veldig stor tålmodighet så for min del er det veldig viktig å ikke gå på et stort prosjekt uten å ha noen små ting å gjøre innimellom som avlastning. ;)


Det første prosjektet som ble ferdig var en erterpose. 


Jeg fikk en forespørsel av min svigerbror, som er en veldig ivrig og flink fotograf, om jeg kunne hekle en erterpose som han kunne bruke til å støtte opp fotokameraet.

 Slik ble resultatet : 








Det neste prosjektet som ble ferdig var kurvtrekket


Hadde en gammel rund kurv som liksom ikke passet inn noen plass. Den var ikke spesielt stygg men ikke noe super fin heller, det har irritert meg hver gang jeg går forbi den. Tilslutt så endte den inni skapet og der sto den godt. Helt til jeg begynte å rydde der :P Så jeg tenkte jeg måtte finne noe å gjøre med den.
Jeg fant frem noen blomster jeg hadde heklet fra før, heklet en kant rundt så det ble firkanter, og festet i en heklet sirkel som jeg lagde like stor som lokke på kurven.


Nå står den stolt og fin i trappa ;)

Det nye prosjektet jeg har begynt på er en rogalandsbunad fra bokn.


 Mamma og bestefar er fra Bokn som er en samling av øyer i boknafjorden i rogaland. Så det var ganske naturlig å velge den typen bunad. Mamma begynte egentlig å sy på denne, hun er kjempe flink og har sydd en til seg selv og en til tanten min som ble superfine. Men nå er det blitt min tur til å ta over, så får vi håpe det går like bra :)

Så langt har jeg kommet til nå :






forkleet er nesten ferdig broderert 




sjalet er litt mer brodering igjen på 





Broderiet til veska ble ferdig :D








Ha en strålende fin uke alle sammen :) 

6 kommentarer:

  1. Tusen takk for erte posen Cecilie, Den fungerer suverent.

    SvarSlett
  2. Hvor mye tar du for en ertepose?

    hilsen
    t_stromberg@hotmail.com

    SvarSlett
    Svar
    1. Tar 400,- for en ertepose, den kan bestilles på mail : cecilieheggebo@gmail.com :)

      Slett
  3. Digger erteposen.. en slik en vil jeg ha :) Legger inn bestilling nå :))

    Lene Thomassen

    SvarSlett
  4. Så flink du er ;) Det tar tid & tålmodighet å brodere noe slikt!! ;) Nydelig!! Erteposen var jo genial!
    NYT dagen!!
    Beste hilsen Anki

    SvarSlett
  5. Takk for alle fine kommentarer ;)

    SvarSlett

Husk og velg profil ;)